reklama

Začiatok pekný, no potom...

A je to tu zas. Teda bolo to tu zas. A bohužiaľ aj príde. Ďalšia z radu posadlostí, mánií našej veľaváženej ľudskej rasy, prirovnávaná k najväčším umeleckým dielam, zastierajúca zdravý rozum s jednoduchým menom - Twilight. Človek by ani neveril čo také jednoduché slovíčko môže spôsobiť. Masová hystéria typu keď ona tak aj ja, keď oni tak aj my, keď sa henten „slávny" o tom tak neuveriteľne vyjadril (za menší honorár samozrejme), nemôže to ani byť inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Kedysi dávnejšie prišla moja spolužiačka s knihou, ktorá bola neznáma, mala prinajlepšom jedno rozpracované pokračovanie a o pár mesiacov mala v kinách vyjsť jej sfilmovaná verzia. Námet bol fajn - upíri, ale z úplne iného pohľadu ako to ponúkal Underwold alebo Blade, tiež pekne napísané (páčil sa mi autorkin štýl).

No ale potom to prišlo. Z každej zastávky a z miest kde sa len dalo na mňa začali zízať Edward a Bela. No koniec. Ale čo už, propaganda musí byť. Pozrela som si film, ktorý síce nepatril medzi najhoršie, lenže ako som posledný rok nepočúvala nič iné ako Bela sem, Edward tam, Twilight sem, Súmrak tam, mi to začalo všetko liezť mierne na nervy. Mierne, spočiatku. No prehltla som to. A potom začala Meyerová písať ďalšie a ďalšie pokračovania, čím sa všetko začalo od začiatku, nehovoriac o novom „dlho očakávanom" sfilmovanom druhom diele.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec už asi táto drahá autorka nevedela čo zo sebou, tak napísala (vytresla) prvú vec, ktorá ju napadla - a voa lá máme nový diel. Že vraj kvôli fanúšikom (hah no to iste, je kríza a bubáčiky sa zídu každému) to naťahuje ako gajgy (alebo gumu - tú do nohavíc - ale ani tá nevydrží večne...). Dostávame sa teda ku komplexu kníh, ktoré by bolo pre dobro ľudstva ukončiť po druhom diele, lebo už ten tretí, no och tri bodky. Ja osobne mám radšej menej jasne ukončené veci. Vtedy si každý môže dotvoriť svoj vlastný koniec, pokračovania a niekedy to prinúti myslieť na film (knihu, hocičo) dlhšie ako pri hapily ever after, kedy to skôr ide jedným uchom dnu a druhým von.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale čo sa raz stalo, už sa neodstane a volanie Súmraku tu bude dovtedy, kým sa neobjaví niečo novšie, senzačnejšie. Kto vie, možno to bude práve spojenie síl medzi Stephanie Meyerovou a Meg Cabotovou. Som zvedavá aký bude námet na nový trhák.

Nech to už bude čokoľvek, dúfam len, že to zas nevytvorí skupinu ľudí (presnejšie kritikov), ktorí sú schopní na Hiraxove dielo napísať, že je o ničom, pretože tam nikde (ani medzi riadkami!) nevidí lásku medzi úbohým človekom a úpírom alebo vlkodlakom.

A ešte jeden maličký dotaz, niečo na premýšľanie. Nie sú to práve kritici, sťažujúci sa na nedostatok fantázie autora, keď si námet nevytvorí sám, ale čerpá z kníh iných autorov?

Mária Krchniaková

Mária Krchniaková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajnosť je dôkazom špeciálnosti každého z nás. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu